Hieronder een drietal van de belangrijkste voedingstrends:

Trend 1: Betaalbare voeding
Consumenten richten hun aandacht op eenvoudige maar voedzame producten die betaalbaar zijn. Ze zijn actief op zoek naar betaalbare manieren om gezond te eten.

Trend 2: Generatiedrang
Jongere consumenten, opgegroeid in een interactieve digitale wereld, creĆ«ren trends en bepalen wat de markten moeten bieden. Voor Gen Z en Millennials zijn voedingsmiddelen en merkkeuzes belangrijke indicatoren van levensstijl, overtuigingen en waarden. Deze bevolkingsgroepen hebben een sterke stem en zijn gewend hun mening openlijk en op grote schaal te delen. Terwijl gezondheid een steeds belangrijkere drijfveer is voor aankopen, veroveren nieuwe en internationale smaken de harten van een jong en experimenteel publiek. 

Trend 3: Plantaardig
De snelle opkomst van de plantaardige sector heeft, bijna onvermijdelijk, een aantal hindernissen genomen, waardoor de vraag van de consument naar smaakvolle producten van hoge kwaliteit opnieuw centraal moet komen te staan. Er is een enorme vraag naar culinaire creativiteit en wereldwijde smaakprofielen. 

Bron: vakbladvoedingsindustrie.nl